ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

ایمپلنت دندان تقربیا برای تمامی افراد مناسب است. ولی برای افراد زیر 17 سال مناسب نیست؛ زیرا رشد استخوان فک کامل نشده ودندان ایمپلنت شده با دندان های دیگر از نظر ظاهر و موقعیت متفاوت خواهد بود. ولی بعد از 17 سالگی هیچ مشکلی وجود ندارد و لذا برای بیماران با محدودیت سنی انجام ایمپلنت هیچگونه منعی ندارد.

برای مثال برای افراد حدود 90 سال هم ایمپلنت انجام می شود و یا بیمارانی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند و با مشکلاتی نظیر لق بودن دندان مواجه هستند، برای این افراد ایمپلنت گذاشته شده و با ایمپلنت دندان مصنوعی را برایشان محکم می کنیم که دیگر بیمار مشکل جویدن و لق بودن دندان را نخواهد داشت.

بیمارانی که محدودیت هایی از لحاظ بدنی و سیستمیک دارند، در گذشته برای این افراد ایمپلنت گذاشته نمی شد ولی ما در کلینیک خانم دکتر طهوری برای این افراد و همینطور بیماران دیابتی که باید قند خون کنترل شده داشته باشند هم جراحی ایمپلنت انجام می دهیم.

در کل می توان گفت برای تمامی افراد ما می توانیم ایمپلنت انجام دهیم ولی باید یکسری ملاحظات خاص برای هر یک از بیماران وجود داشته باشد. برای مثال بیمارانی که از سیگار استفاده می کنند در انتخاب نوع ایمپلنت و نحوه بارگذاری باید برایشان حتماً ملاحظات خاص رعایت شود و یا بیمارانی که دارای تحلیل استخوان و لثه هستند و بدلیل این بیماری دندانها و استخوان فکشان را از دست دادند. ولی ما برای این افراد هم موارد بسیار سخت کاری می باشند هم می توانیم ایمپلنت موفقی داشته باشیم و باید برای این افرادهم ملاحظات خاص رعایت شود.

در اخر می توان گفت اولاً افرادی که زیر 17 سال هستند و دوماً افرادی که دارای بیماری ایمنی و سیستمیک هستند مانند سرطان ایمپلنت برایشان انجام نمی شود. ولی در بقیه موارد که بیمار از نظر سیستمیک مشکلی نداشته باشد ما کاملاً می توانیم ایمپلنت موفقی برای بیمار بگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید ؟ *