روکش دندان عصب کشی شده

پس از انجام پرکردن وسیع دندان و عصب کشی، ممکن است نسج کافی دندان برای نگهداری پرکردگی باقی نمانده باشد یا احتمال شکستن دندان بر اثر فشارهای حاصل از جویدن و شکننده شدن بافت دندان دراثر عصب کشی وجود داشته باشد، در چنین مواردی روکش دندان عصب کشی شده توصیه می گردد.

روکش دندان، روکشی برای پوشاندن دندان است. روکش دندان (crown یا dental cap) نوعی رستوریشن دندانپزشکی است که مانند یک کلاه به طور کامل روی تاج دندان یا بخش پروتزی ایمپلنت دندان (اباتمنت) قرار می گیرد.

روکش دندانی اغلب بر روی دندان هایی استفاده می شود که به صورت گسترده ای تخریب شده اند. روکش ها معمولاً با موادی به نام سمان دندان (چسب روکش) به دندان چسبانده می شوند.

نحوه روکش دندان عصب کشی شده

روکش دندان همان چیزی هست که از آن بعنوان پروتز ثابت دندان یاد می شود. روکش دندان می تواند از جنس سرامیک و یا فلز و یا ترکیبی از هر دو باشد که پس از قالبگیری از دندان در مطب توسط دندانپزشک شما، به لابراتوار دندانسازی فرستاده میشود تا توسط تکنسین دندانسازی ساخته شود.

فیلم کوتاه زیر مراحل روت کانال و سپس روکش دندان را نمایش می دهد.

همچنین روکش‌های دندان در اتصال بریج دندان‌ها، برای محافظت از دندان ضعیف یا در ترمیم دندانی که شکسته است مورد استفاده قرار بگیرند.

دندانی که نیاز به درمان کانال ریشه یا عصب کشی دارد، اغلب شدیدا خراب و دیواره های ضعیف و شکننده ای دارد.

بدین لحاظ لازم است پس از اتمام درمان ریشه، هرچه زودتر جهت ترمیم و یا روکش کردن دندان اقدام گردد.

همچنین عمر پانسمان (ترمیم موقت) حدود 4-2 هفته است لذا  کوتاهی کردن در روکش کردن موجب شکستگی دیواره دندان و از دست رفتن تمام زحمات  می گردد. پس با مراجعه به موقع در حفظ دندان خود بکوشیم.

روکش دندان های ترمیم شده

نکات مهم روکش دندان عصب کشی شده

در دندانپزشکی زیبایی به شکل ظاهری روکش اهمیت ویژه ای داده می شود.

اگر فکر می کنید که رنگ روکش مورد نظر برای شما طبیعی به نظر نمی رسد دندانپزشک می بایست گزینه های دیگری را به شما عرضه نماید.

گاهی پس از نصب روکش قسمتی از آن بلندتر است و در صورتی که پیگیری نشود مفصل فک شما فشار زیادی را تحمل می نماید.

به طور کلی دو نوع لایه فلزی و چینی برای روکش وجود دارد که نوعی روکش غیر زیرکونیا دارای ظاهری بسیار زیبا و درخشنده بوده و هیچ گونه حساسیتی به دنبال نخواهد داشت.

دقت نمایید که عمل روکش نیاز به متخصص دقیق و حاذق داشته و این موضوع در نتیجه  مثبت و یا منفی آن نقش بسیار مهمی دارد.

در کلینیک دندانپزشکی پردیس تمامی مراحل عصب کشی و سپس بعد از آن  ترمیم و روکش دندان اعم از روت کانال یا عصب کشی دندان و در مراحل بعد روکش دندان با pfm یا زیرکونیا

همواره  شاد و سلامت باشید

مرکز فوق تخصصی دندانپزشکی دکتر زهرا طهوری

The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید ؟ *