لمینت دندان بدون تراش

لمینت دندان (لمینت‌های سرامیکی که با نام ونیر سرامیکی نیز شناخته می‌شوند) پوستهٔ نازکی است که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن‌ها از مواد رنگ دندان استفاده می‌شود.

این پوسته‌ها روی سطح جلویی دندان‌ها نصب می‌شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول دندان را تغییر می‌دهند و ظاهری زیبا را برای دندان‌هایتان به ارمغان می‌آورند.

لمینت دندان بدون تراش

انواع لمینت دندان

روکش دندان می تواند از پرسلن سرامیکی یا مواد کامپوزیت رزین ساخته شود.

لمینت یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصلهٔ بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود.

ونیر‌ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شود (که به آن‌ها ونیر کامپوزتی می‌گویند) و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می‌شوند (که به آن‌ها ونیر سرامیکی گفته می‌شود).

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت

لمینت‌های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لمینت‌های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.

لمینت‌های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن‌ها نسبت به لمینت‌های سرامیکی، قیمت ارزان‌تر و تراش کمتر دندان است.

روکش های پرسلن سرامیکی در برابر لکه ها مقاوم تر از کامپوزیت عمل میکنند و بهتر نور را منعکس میکنند و بسیار طبیعی تر به نظر می رسند.

برای انتخاب مواد روکش مورد نظر خود، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لمینیت دندان با رنگ بسیار طبیعی

ونیرهای دندانی

ونیرهای دندانی یا لمینت دندان سرامیکی (گاهی اوقات ورقه های پرسلن دندانی نامیده میشوند)، پوسته های بسیار نازک مثل پوست پیاز هستند که از مواد سفارشی به رنگ دندان طراحی می شوند که سطح جلویی دندان را برای بهبود ظاهر آن  بپوشانند.

این پوسته های بسیار نازک لمینت، به جلوی دندان چسبانده می شوند تا رنگ، شکل، سایز و  طول دندان ها را اصلاح کنند.

روکش ها برای دندان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که به علت درمان کانال ریشه، لکه های ناشی از مصرف تتراسایکلین و یا داروهای دیگر ، استفاده ی بیش از حد از فلوراید و یا دیگر علت ها تغییر رنگ داده اند.

همچنین برای دندان هایی که فرسوده شده اند، شکسته اند، لبه ی دندان ها بر اثر فشار سابیده شده است، دندان هایی که از نظر شکل نامنظم و ناهموار هستند (بعنوان مثال دندان هایی که در آن حفره هایی وجود دارد، دندان هایی که بین آنها فاصله قرار گرفته است (برای بستن فضای بین این دندان ها) بکار می رود.

عوارض احتمالی لمینت دندان

حساسیت تاخیری پس از درمان: مانند هر ترمیم دیگری احتمال ایجاد حساسیت به سرما و گرما پس از درمان وجود دارد که البته پس از گذشت مدت زمان کوتاهی این مشکل برطرف می‌شود.

تغییر رنگ لبه‌ای لمینت: تغییر رنگ لبه‌ای در لمینت دندان در طی زمان کاملا بستگی به مواد رنگی مورد مصرف بیمار مانند چای، قهوه و یا کشیدن سیگار دارد.

به عبارتی هرچه این مواد بیشتر مصرف شود احتمال تغییر رنگ در لبه‌های لمینت دندان بیشتر است و اگر بیمار مصرف مواد رنگی را کم کند قابل پیشگیری است.

لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی پردیس

کلینیک دندانپزشکی پردیس جز معدود دندانپزشکی هایی است که لمینت تمام سرامیکی بدون تراش دندان اصلی را انجام می دهد.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید:

در طرح اصلاح لبخند و یا لبخند هالیودی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند از جمله ایمپلنت دندان ها در فضای خالی دندان، ارتودنسی، ترمیم های همرنگ دندان و البته لمینت دندان جز اصلی ترین فاکتور در ایجاد یک لبخند زیبا می باشد.

شاد باشین و لبتان خندان باشد.

همواره  شاد و سلامت باشید

مرکز فوق تخصصی دندانپزشکی دکتر زهرا طهوری