• درمان ریشه

درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی عبارت است از درمان دندان هایی که پوسیدگی آن وسیع است و به عصب دندان رسیده است.

• درمان ریشه

درمان ریشه به جهت حذف درد یا عفونت از داخل دندان بوده و هدف ما نگهداری دندان شما به جای کشیدن دندان و جایگزین کردن آن با دندان مصنوعی است.

اگر دندانم درمان ریشه شده است، چرا هنوز درد دارم؟

در مرحله ابتدائی درمان ریشه به علت قطع نمودن و خارج کردن عروق و اعصاب از کانال ریشه، یک زخم و التهابی در اطراف ریشه دندان در استخوان ایجاد می گردد. مانند هرجای دیگری از بدن که اگر عضوی قطع و مجروح شود، محل آن تا مدتی دردناک و ملتهب خواهد بود.

• ایمیل : dr.tahoori@pardisdental.ir

اطلاعات بیشتر

دستورالعمل های بعد از درمان کانال ریشه

برای چند روز اول پس از درمان (میانگین 10 روز) دندان درمان شده امکان دارد دردهای کم یا زیادی داشته باشد. به طوریکه این دردها در روزهای اولیه (2 تا 3 روز اول) بیشتر بوده و به صورت دردهای خود به خود و ضرباندار و حساسیت دندان به لمس و به خصوص فشار، خود را نشان می دهد. پس از این مدت ، دردهای خود به خود به تدریج کمتر شده و فقط به هنگام ضربه (غذا خوردن یا برخورد دندان به دندان فک مقابل) درد می گیرد و در نهایت دردها کاملاً از بین می رود.

در مواردی به علت وجود التهاب شدید و یا عفونت های قبل از درمان، این دردها می توانند حادتر و شدیدتر بوده و گاه همراه تورم باشد. که جای نگرانی نداشته، واکنش طبیعی بدن به تحریک و درمان انجام شده می باشد که با کمک داروها و گذشت زمان ، این حالت حاد از بین می رود. بنابراین لازم است در صورتی که دارویی برای شما تجویز شده باشد، آن را مطابق دستورالعمل مصرف نمایید.

هزینه ها

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد.

نکات مهم

دندانی که نیاز به درمان کانال ریشه یا عصب کشی دارد، اغلب شدیدا خراب و دیواره های ضعیف و شکننده ای دارد. بدین لحاظ لازم است پس از اتمام درمان ریشه، هرچه زودتر جهت ترمیم و یا روکش کردن دندان اقدام گردد همچنین عمر پانسمان (ترمیم موقت) حدود 4-2 هفته است لذا کوتاهی کردن در روکش کردن موجب شکستگی دیواره دندان و از دست رفتن تمام زحمات می گردد.

برخی دیگر از خدمات مرکز فوق تخصص ایمپلنت و زیبایی پردیس